Aanpassing van onze formules

Om in te spelen op nieuwe evoluties in het elektronisch betalen, heeft Worldline haar formules herbekeken.

Zoals u weet, betalen consumenten steeds vaker met de kaart. Zo is het aantal betalingen met de kaart voor kleine bedragen het afgelopen jaar met bijna 30% gestegen. Ook merken we dat consumenten steeds vaker nieuwe betaalmethodes gebruiken, zoals mobiel of contactloos betalen. Om u een optimale betaalervaring te bieden, investeren we voortdurend in onze netwerken, platformen en oplossingen en hebben we onze formules aangepast.

Hieronder vindt u vaak gestelde vragen over de aanpassing van onze formules en wat dat precies betekent voor uw zaak.

 

Bancontact

Welke zijn de nieuwe formules voor Bancontact?

De nieuwe formules voor Bancontact bevatten een aantal nieuwe diensten, bijvoorbeeld gratis transacties, lagere transactiekosten of TINA, de dienst die ervoor zorgt dat uw Worldline-terminal altijd beschikbaar is - zelfs in geval van netwerkproblemen.

 

Waarom heeft Worldline beslist om haar formules voor Bancontact aan te passen?

Consumenten kiezen steeds vaker voor elektronisch betalen. En daarin vallen enkele nieuwe tendensen op: het aantal betalingen met de kaart voor kleine bedragen stijgt met bijna 30% en klanten gebruiken vaker nieuwe betaalmethodes, zoals mobiel of contactloos betalen. Om in te spelen op die trends blijven we onophoudelijk investeren in onze netwerken, platformen en oplossingen en hebben we onze formules herbekeken.

 

Wanneer gaan de nieuwe formules van kracht?

De aangepaste formules voor Bancontact gelden vanaf 1 juni 2017 en zullen worden opgenomen in uw maandelijkse factuur vanaf juli. 

 

Wat is de voordeligste Bancontact-formule voor mij?

Dat hangt af van het aantal elektronische betalingen dat u maandelijks ontvangt. U kunt kiezen uit verschillende formules:

  • Intro: dit is de voordeligste formule voor wie minder dan 40 betalingen per maand ontvangt. De transactiekosten liggen hoger, maar u betaalt minder abonnementskosten.
  • Step: dit is de beste formule voor wie tussen de 40 en 300 betalingen per maand ontvangt.
  • Horizon: de voordeligste formule voor wie meer dan 300 elektronische betalingen per maand ontvangt. De abonnementskosten liggen hoger, maar u betaalt minder per transactie.

In een voortdurende zoektocht naar vereenvoudiging en groei van uw business lanceerde Worldline de alles-in-één Packs. U geniet zekerheid met een vast bedrag per maand voor al uw transacties, inclusief de huur van uw terminal én talrijke unieke diensten: van gedetailleerde rapportering tot marketingtools. Hoe divers onze Packs ook zijn, één ding hebben ze gemeen: eenvoud. Eén factuur, één vast bedrag, één contact voor al uw vragen. Onze medewerkers helpen u graag bij de keuze van een Pack dat 100% past bij uw zaak en verbruik. Ontdek de voordelen voor uw zaak hier

 

Kan ik overschakelen naar een andere formule voor Bancontact?

U kunt overschakelen naar een andere Bancontact-formule via het portaal Online Selfcare door de optie 'Wijziging van abonnementsformule Intro/Horizon/ Optimax/Step' te kiezen in de rubriek ‘Uw gegevens'.

 

Wat is TINA?

TINA is een unieke oplossing op de markt die ervoor zorgt dat uw Worldline-terminal in alle omstandigheden Bancontact blijft aanvaarden. Met de Worldline-terminals wordt elke transactie immers online gecontroleerd via het netwerk (internet). Dit geeft u als handelaar de absolute zekerheid dat de kaarthouder voldoende saldo heeft om de betaling uit te voeren. Indien er echter een probleem is met het netwerk (er is bijvoorbeeld geen internetverbinding), dan zorgt TINA ervoor dat u de terminal nog steeds zonder deze controle kunt gebruiken en op die manier toch transacties kunt registreren.  Deze transacties worden dan doorgestuurd naar Worldline wanneer het netwerk weer beschikbaar is. Deze offlinemodus, waarbij de transacties dan tijdelijk offline bewaard worden in het geheugen van de terminal, noemen we de TINA-service (Temporary Interrupted Network Application).

Meer info over TINA hier.

 

Garantie van conformiteit van het dossierbeheer

 

Wat valt er onder de vergoeding voor de ‘Garantie van conformiteit van het dossierbeheer'?

De toenemende complexiteit van de reguleringen (zoals die in verband met de strijd tegen het witwassen van geld) en internationale veiligheidsnormen (zoals PCI, DSS...) brengen een reeks verplichtingen en bijkomende kosten met zich mee voor leveranciers van betaaldiensten. Deze nieuwe kosten zullen vanaf 24 mei 2017 jaarlijks aan 34 euro per klantnummer gefactureerd worden.

 

Wanneer wordt deze vergoeding gefactureerd?

De vergoeding voor garantie van conformiteit van het dossierbeheer zal de eerste keer gefactureerd worden op 24 mei 2017. Nadien wordt de vergoeding jaarlijks gefactureerd op de datum van de verjaardag van uw contract.

 

Algemene voorwaarden

 

Welke zijn de veranderingen in de Algemene Voorwaarden?

De nieuwe algemene voorwaarden houden rekening met de verschillende kosten die gepaard gaan met elektronische betalingen. Aangezien deze onderhevig kunnen zijn aan veranderingen, heeft Worldline de algemene voorwaarden gewijzigd.

  1. De eerste kostencomponent is de afwikkelingsvergoeding (interchange fee), een vergoeding die Worldline, als acquirer, voor elke transactie direct of indirect moet betalen aan de uitgever van een kaart (typisch een bank).
  2. De tweede kostencomponent is de kaartschemavergoeding (scheme fee). Deze vergoeding is niet bestemd voor Worldline. De vergoeding dient echter wel door Worldline te worden betaald voor de diensten die door het kaartschema worden geleverd zoals bijvoorbeeld Visa, MasterCard en Bancontact.
  3. De derde en laatste kostencomponent is de servicevergoeding.  Dit is de vergoeding
    die Worldline aanrekent voor de diensten die rechtstreeks betrekking hebben op de
    effectieve verwerking van transacties.

Zowel de afwikkelingsvergoeding als de kaartschemavergoeding moeten volledig betaald worden door Worldline aan derden. Deze commissies worden unilateraal opgelegd door deze derden aan Worldline en zijn soms onderhevig aan wijzigingen die buiten de controle van Worldline vallen. Elke wijziging van de afwikkelingsvergoeding of van de kaartschemavergoeding die een impact (absoluut of relatief) van meer dan 5% op het niveau van de afwikkelingsvergoeding of van de kaartschemavergoeding heeft, zal automatisch geïmplementeerd worden in de transactievergoeding. 

 

Heeft u nog vragen of wenst u meer informatie?

Contacteer ons via deze link.