Partnerschap tussen Trinity Purchasing en Worldline brengt ‘one-stop-shop’-oplossing naar de moderne hotelomgeving

Brussel, 28 juni 2017 – Trinity Purchasing, een internationale inkooporganisatie die actief is in de horecasector, gaat een partnerschap aan met Worldline, de leverancier van betaaldiensten voor e-commerce en POS-terminaloplossingen, voor end-to-end aanvaarding en e-commerce-oplossingen in 16 landen. Dankzij deze oplossing zullen de klanten van alle hotels die lid zijn van Trinity Purchasing in hun eigen valuta betalen wanneer ze in het buitenland zijn, ongeacht het land waarin zij verblijven.
Dankzij nieuwe betaaldienst kunnen gasten in hun eigen valuta betalen

Dit partnerschap werd bekendgemaakt op de laatste dag van het evenement Money 20/20 in Kopenhagen, dat erop gericht is om de groei en de ontwikkeling van de Europese betalingen en van de sector van de financiële diensten te bevorderen. Trinity Purchasing kan prat gaan op een sterke erfenis in de horecasector en werkt samen met meer dan 1200 aangesloten hotels en restaurants in 18 landen. Zijn portfolio omvat klanten uit alle sectoren van de horeca, van budgethotels tot 5-sterrenhotels, golfresorts, rusthuizen, recreatiecentra en hotelscholen. Door de inkoopbehoeften van dit uitgebreide ledennetwerk te bundelen kan Trinity Purchasing concurrerende prijzen aanbieden zonder toegevingen te doen op het gebied van kwaliteit.

In de horecasector worden de klanten steeds veeleisender en mondiger en kunnen hotels zich niets anders veroorloven dan een vlotte, naadloze klantenbeleving te bieden. Het partnerschap tussen Trinity Purchasing en Worldline voert een nieuwe standaard in om de hotelgasten de financiële transparantie te bieden die zij tegenwoordig verwachten. Zo zal een Amerikaan die in een Belgisch hotel verblijft in een oogwenk precies weten hoeveel dollar hij moet betalen wanneer hij aan de receptie zijn creditcard in de betaalterminal invoert.

Bouke Koppert, Chief Operating Officer Continental van Europe Trinity Purchasing, is ervan overtuigd dat dit de eindconsument een betere klantenbeleving zal bieden: "Bij het focussen op Europese en pan-Europese deals kunnen we end-to-end oplossingen aanbieden die een voortdurende verbetering van de klantenervaring beogen. In de horeca geldt nog meer dan in eender welke andere sector dat de klant koning is en ons partnerschap met Worldline zal hotelgasten de mogelijkheid bieden om alles in hun eigen valuta te betalen. De tijd dat je buitenlandse valuta's in je hoofd naar je eigen valuta moest omrekenen is voorbij. Met dergelijke partnerschappen die meerwaarde bieden willen wij onze focus op klantgerichtheid benadrukken."

Worldline waarborgt dat de implementatie van de technologie en de terminalcompatibiliteit in elk van de 16 landen tegen het einde van het eerste kwartaal van 2018 voltooid zal zijn. Vincent Roland, General Manager Merchant Services bij Worldline, benadrukt de toegankelijkheid van de oplossing: "Wij garanderen dat de technologie in alle landen als een standalone-oplossing zal worden aangeboden via een enkel aanspreekpunt bij Worldline. Wij maken bovendien ook van deze gelegenheid gebruik om een app te lanceren om reserveringen en betalingen te verrichten en hoteldiensten te bestellen. Zo kunnen we de klant en het hotel zowel voor, tijdens als na het verblijf een echt naadloze ervaring aanbieden."